نوشته شده توسط : مسعود

بزرگترین نمایشگاه ماشین آلات نساجی از سال 2008 در حال برگزاری است و هشتمین دوره آن در تاریخ 28 آبان تا 2 آذر در شانگهای چین برگزار می شود.
این نمایشگاه در 6 سالن در مرکز ملی نمایشگاه و کنوانسیون ملی شانگهای چین با بیش از ۱۶۰٬۰۰۰ متر مربع فضا برگزار خواهد شد.
1400 غرفه دار از 24 کشور در این نمایشگاه شرکت می کنند.
برگزار کنندگان نمایشگاه:
این نمایشگاه که هر دو سال یکبار برگزار می شود بطور مشترک متعلق به سماتکس (CEMATEX) و انجمن ماشین آلات نساجی چین می باشد و با همکاری انجمن ماشین آلات ژاپن برگزار می شود و از طرف انجمن ماشین آلات نساجی کره، انجمن ماشین آلات نساجی تایوان و انجمن های سایر صنایع اصلی و کشورهای منطقه حمایت دریافت می کند.
با سابقه درخشانی که این نمایشگاه دارد با قدرت می توان گفت که سکویی برای تولید کنندگان ماشین آلات نساجی است که فرصت های عالی برای گسترش بازار فروش فراهم می کند و ارتباطات باکیفیتی برای خریداران تکنولوژی های پیشرفته و بروز ایجاد کرده است.
حضور در نمایشگاه فرصتی تکرار نشدنی:
شرکت کنندگان در این نمایشگاه نگاه امیدوارانه ای درباره چین در این نمایشگاه دارند چرا که صندوق بین‌المللی پول (IMF) به تازگی پیش‌ بینی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین را به ۵.۲ درصد در سال ۲۰۲۳ از پیش‌ بینی قبلی خود که در اکتبر گذشته ۴.۴ درصد بوده، افزایش داده است.
آقای ارنستو مائور، رئیس CEMATEX که مالک نمایشگاه‌های ITMA و ITMA ASIA هستند، توضیح داد: "احیای اقتصاد چین به عنوان یکی از بازیکنان اصلی در رشد و پیشرفت، برای منطقه بسیار حیاتی است، اخبار مثبت جدید به تولیدکنندگان ماشین ‌آلات صنعت نساجی کمک کرده است تا اعتماد خود را به بازار چین دوباره بدست بیاورند."
بعد از همه گیری کرونا که شرکت های چینی درگیر سختی های زیادی شدند و نتوانستند ارتباط خود را با دنیا به خوبی حفظ کنند شاید انتظار میرفت غرفه داران این نمایشگاه در مقایسه با دوره قبلی ضعیف حاضر شوند اما برخلاف تصور نه تنها از تعداد غرفه داران کم نشده است بلکه بسیاری از غرفه داران دوره های قبلی این بار حتی فضای غرفه خود را گسترش داده اند و درخواست های جدید زیادی برای حضور شرکت کنندگان جدید دریافت شده است.
همانطور که آقای ارنستو مائور در ادامه گفته است: "ما از غرفه داران خود تشکر می‌کنیم که همراه ما بوده‌اند. برخی از آن ‌ها حتی فضای غرفه خود را افزایش داده‌اند. همچنین ما درخواست هایی از متقاضیان جدید بطور مداوم دریافت میکنیم."
از جمله این شرکت ها میتوان به Muratec ،Saurer ،Savio ،TMT Machinery و Trützschler اشاره کرد.
درباره محل برگزاری:
با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد یوان چینی، مرکز نمایشگاه و کنوانسیون ملی (شانگهای) یک مرکز نمایشگاهی بزرگ است که به تنهایی توسط وزارت بازرگانی چین و شهرداری شانگهای ایجاد شده است.
مساحت ساختمانی کل آن ۱٫۴۷ میلیون متر مربع است که ۱٫۲۷ میلیون متر مربع از آن بر روی زمین قرار دارد.
این مرکز شامل سالن‌ های نمایشگاه، میدانNECC، ساختمان‌ های اداری و یک هتل معتبر است که خدماتی را در زمینه‌ های نمایشگاهی، کنوانسیون، رویدادها، بازرگانی، کارهای اداری و اقامت ارائه می ‌دهد.
نمای خارجی ساختمان NECC از "چهار برگ گل سرخس" الهام گرفته شده است که میدان تجاری به عنوان مرکز و سالن‌ های نمایشگاه در برگ‌ ها قرار گرفته اند. این ساختمان با تلفیق عناصر فراوان چینی و مفهوم طراحی تقارنی، یکی از ساختمان‌های نمادین در شانگهای است.

منبع: آریا دوک



:: برچسب‌ها: صنعت نساجی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()